Manapság a marketing terén az online megoldásokat tekintjük elsődlegesnek, és hajlamosak vagyunk megfeledkezni az olyan régi, de jól bevált módszerekről, mint a “szájmarketing”, azaz az emberek véleménye a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban.
Kutatások szerint viszont a fogyasztók több, mint 90%-a még ma is jobban hisz más emberek (főleg az ismerősök) véleményének, mint a hirdetéseknek. A szájmarketing azonban kétélű fegyver: elsülhet nagyon jól, de nagyon rosszul is, utóbbi esetben könnyen porig rombolhatja a céged hírnevét.
Ha viszont okosan csinálod – amiben akár a MiniCRM szoftvere is segítségedre lehet –, akkor hatalmas sikereket érhetsz el vele. Mutatunk pár példát, hogy hogyan!
Gyűjts értékeléseket
Tegyük fel, hogy a céged az egészséget támogató, gyógynövényes étrend-kiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, azaz van egy saját márkád, ami szeretnéd, ha minél többekhez eljutna.
Sokan alapvetően is bizonytalanok az ilyen termékekkel kapcsolatban, hisz a hatás nem garantált, ráadásul nem azonnal, hanem hetek-hónapok múlva lesz csak érezhető. Így érthető, ha dilemmáznak rajta, kipróbálják-e a termékedet.
Ám ha azokat, akik már vásároltak tőled, megkéred, hogy írjanak értékelést, az nagyon sokat nyom a latban. Hiszen ha például egy alvást segítő természetes készítmény adatlapján ott sorakoznak a pozitív vélemények, akkor az érdeklődő, aki nézegeti az oldaladat, azt látja majd, hogy másoknak is bevált a termék, így könnyebben meggyőzi magát arról, hogy rendelje meg ő is.
Működj együtt influencerekkel!
Ez főként igaz akkor, ha a fiatalabb korosztály a célcsoportod. A Z-generáció számára ugyanis az influencerek sokszor nemcsak példaképnek, hanem hiteles információforrásnak is számítanak. Nagyon sok fiatal vásárol a kedvenc véleményvezérei hatására.
Érdemes tehát felvenned a kapcsolatot olyan, nagy követőbázissal rendelkező influencerekkel, akiknek a portfóliójába valamiképp beleillik a terméked vagy szolgáltatásod. Az étrend-kiegészítős példánál maradva keress olyan személyeket, akik egészséges életmóddal, természetes szerekkel foglalkoznak, ugyanis az ő követőik között sok potenciális vásárló rejlik.
Légy jelen a közösségi médiában!
“Ami nincs fenn a Facebookon/Instagramon/TikTokon, az nem is létezik” – ugye hallottad már ezt a mondást? Tetszik vagy sem, ha növelni akarod a márkád ismertségét és jó hírnevét, nem maradhatsz ki a közösségi médiából.
Legyen mindegyik felületen egy profilod, és posztolj rendszeresen. A Facebookra mehetnek a szöveges posztok egy-egy képpel, Instagramra a sztorik, TikTokra pedig a könnyed hangvételű, rövid videók.
Ha az előző tippünket megfogadva sikerül egy influencerrel együttműködést kötni, akkor ezt az eseményt is feltétlenül oszd meg az oldaladon! Ugyanígy az akciókra, extra ajánlatokra is hívd fel a figyelmet a közösségi médiában.
Ha például két napig minden termékre ingyenes a szállítás, vagy 10% kedvezményt adsz a végösszegből, arról értesüljenek a követőid is.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)