Számtalan előnye van az online piactéren való rendelésnek és vásárlásnak, de azért tisztában kell lennünk néhány alapvető tudnivalóval, ami kapcsán netán problémákba ütközhetünk.
A termékek kiválasztásától kezdve a megrendelésen át a zökkenőmentes kifizetésig jó néhány buktatóval kerülhetünk szembe, de az is biztos, hogy minél többször vásárol valaki online, annál gyakorlottabb lesz a témában és tudni fogja már, hogy mely webáruházakból érdemes rendelni.
Széles körű termékkínálat
A potenciális vásárlóréteg megnyerése már a korszerű honlapnál kezdődik, így a BestMarkt webáruház mindenre kiterjedő árukínálata nem hiába veszi fel a versenyt a hasonló webshopokkal. Számtalan termékkategória és azok alcsoportjai között böngészhetünk, és beszerezhetünk az irodaszerektől kezdve a szórakoztató elektronika cikkein át mindent a digitális világ palettájáról is.
Ha a weboldalra látogatónak elnyeri a tetszését a termékkínálat, akkor némi mérlegelés után valószínűbb, hogy elkezdi a megrendelés folyamatát is. Ha pedig már visszatérő vásárló és továbbra is tetszik neki az, amit lát, akkor nem kérdés, hogy érdekli az árukészlet.
A megrendelés buktatói
Általában a legtöbb webáruháznak, így a BestMarktnak is teljesen egyértelmű a megrendelési folyamata, így nem fogunk benne elakadni.
Amire érdemes odafigyelni más webáruházak esetében, és ezt általában a valamilyen szolgáltatást árusító, különösen a külföldi cégek teszik meg, hogy ha valamilyen rendszeres előfizetést szeretnénk vásárolni pl. egy tanfolyamra, akkor az első hónap jóval alacsonyabb áron kerül értékesítésre, mint a többi. Ezt pedig apró betűvel vagy a megrendelési folyamat végén vagy a fizetés oldalon szokták feltüntetni.
A jóhiszemű vásárló pedig nem szokott átolvasni mindent a vásárlásakor, örül, ha rövid időn belül lerendezheti a dolgot. Csak akkor szembesül a problémával, amikor már a magasabb összegű vásárlás vonódik le a számlájáról. Ilyenkor aztán már nehéz sztornózni a megrendelést, de egy ügyfélbarát szolgáltatónál erre is van mód természetesen.
A csere és a pénzvisszafizetési garancia
Ma már nagyon sokat elárul az az adott webshopról, hogy van-e és milyen garanciája. Azok a webáruházak, amik sok, hűséges vásárlót szeretnének maguknak, jobban teszik, ha kidolgozzák az erre vonatkozó stratégiát is, hiszen bármikor előfordulhat, hogy egy termék nem megfelelő a vásárlónak. Lehet, hogy nem jó a mérete, lehet, hogy másikat szeretne végül, és az is lehet, hogy hibás az árucikk.
Ilyenkor az a legügyfélbarátabb megoldás, ha az adott webáruház lehetővé teszi az adott árucikk cseréjét és árának visszafizetését is, így választhat a vásárló, hogy melyik opció lenne megfelelőbb a számára.
Az is előfordulhat pl. műszaki termékek esetében, hogy a vevő ragaszkodik ahhoz a termékhez, nem akar helyette másikat. Ebben az esetben egy jól működő webshop maga javíttatja meg, mint ahogy a BestMarktnál is van erre opció. Először saját szervizben próbálkoznak, majd ha itt nem sikerül a javítás, átirányítják a terméket a gyártó szervizébe.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)